Föreningen

Tveta friskola drivs av en ekonomisk förening där styrelsen är huvudman och arbetsgivare. Styrelsens huvuduppgift är att driva verksamhet med förskoleklass, grundskola åk 1-6 och fritidshem samt därtill tillhörande verksamhet.

Ekonomiskt överskott går tillbaks till verksamheten.

Föreningens verksamhet är öppen för alla barn och elever och verksamheten är politiskt och religiöst obunden.

Verksamheten skall uppfylla de styrdokument och lagar som gäller skolväsendet samt samarbeta med de statliga och kommunala myndigheter som berörs.

Bli medlem i Tveta friskola

Ett medlemskap i Tveta friskola ekonomisk förening är personligt. Varje vårdnadshavare som väljer medlemskap betalar ett insatsbelopp på 400 kronor oavsett antal barn/elever på skolan. Medlemskapet innebär rätt att rösta på ordinarie stämma eller extrastämma. Medlemskapet sträcker sig fram till eleven går ur årskurs 6. Då kan man begära ut sitt insatsbelopp på 400 kronor.

Medlem med rösträtt kan du vara som har barn i någon av friskolans verksamheter; skola/fritidshem eller förskola.

Det finns inga krav på medlemskap för att placera sina barn på förskola/skola. Vill man vara med och påverka ska man vara medlem.

Alla är välkomna att gå i Tveta friskola oavsett medlemskap eller inte!

Om du har barn på Tveta friskola

Betala avgiften på Bankgiro 569-7016 alternativt Swish 1231041862. Ange namn på den/de barn/elever som betalningen avser. Efter inbetalning skickas insatsbevis ut. Mejla kontoret@tvetafriskola.se vid frågor.

Om du inte har barn på Tveta friskola

Mejla till kontoret@tvetafriskola.se och ange personnummer, adress och e-postadress i meddelandet. Betala avgiften på Bankgiro 569-7016 alternativt Swish 1231041862. Efter inbetalning skickas insatsbevis ut. Mejla kontoret@tvetafriskola.se vid frågor.